Mulla on painonhallinnassa/laihduttamisessa yksi ongelma. Yksi ongelma kuulostaa ehkä pieneltä, mutta sillä on ratkaiseva merkitys laihduttamisen onnistumisessa. Liikkumaan minä pystyn ja paljon, se ei ole ongelma. Elämäni ei nykyään onnistuisi varmaan ollenkaan, jollen pääsisi liikkumaan. Noh, koska tykkään liikkua, minunhan pitäisi olla hoikassa kunnossa. Ikävä kyllä se ei mene aivan niin. Jonkinlainen kunto minulla kyllä on, mutta se, minkälainen kroppa on, on aivan eri asia. Nyt päästäänkin siihen ongelmaan.

Ruoka. Jos päätän aloittaa hienoisen keventymisen, että juoksu kulkisi paremmin tai että rasvaprosentti laskisisi, minulle tulee eteen seinä. Se seinä on nyt pienentynyt huomattavasti, mutta yhä siinä se on. Minulla on aikaisemmilla vuosilla ollut jonkinlainen tyhmä laihdutuskeino. Silloin sitä ei ymmärtänyt, miten tyhmä se on. Mutta nyt näen, miten säälittävä se on ollut. Siinä olisi voinut käydä pahastikin.

Minulla oli tapana olla syömättä päiviä, että paino laskisi. Elin vedellä, tupakilla ja purkalla yleensä noin neljä päivää, ja sitten se tuli. Ahmiminen. Sitä ei voinut mitenkään estää, enkä enää yhtään ihmettelekään. Kuitenkin, tuo tyyli vaikuttaa nykyisilläänkin jotenkin laihdutusyrityksiini. Jos vähän yritän pienentää annoksia, lopulta jossain vaiheessa syön niin vähän, että pienimuotoinen ahmiminen tulee. Ja se tapa äärimmäisen epäterveellinen tapa oli noin pari vuotta sitten, ja vieläkin siitä on jäänyt vähän mieleen, tyhmä minä! No, nyt yritän päästä siitä tosissani eroon.

Vaatii varmasti totuttelua, mutta minä olen päättänyt, että nyt opettelen sen painonhallinnan. Sen, että vähentää ruokaa niin vähän, että missään vaiheessa ei tule ruuan vähyyden takia ainakaan ahmimishimo. Tänään olin kevyellä palauttelevalla kävelylenkillä, ja iloitsin, että homma alkaa lähteä jo toimimaan. Vähäsen ainakin. Eilen söin munkin kaverillani. Joskus se olisi saattanut saada aikaan sen, että olisin ehkä kaverillani ottanut toisenkin munkin. Ja ehkä vähän sitä ja tuota. Ja kotiin päästyäni aloittanut karkin etsimisen. Mutta nyt söin munkin ja kieltäydyin kohteliaasti enemmästä. Oli niin voittajafiilis!!(:

Tästä tämä lähtee. Minun painonhallinnan opettelu. En muuten ole pitkään aikaan tupakoinut, enkä enää polta ikinä.

1414487.jpg

 

 

                                                  Amanda_Carrier_Fitness_Model_Boxing.jpg

                                                  Monique%2BMinton%2B-%2Bfitness%2Bmodel.j